Miért piros a Honda márka színe?
A Honda logójában használt élénk piros a „Honda Red” néven ismert szín, de miért tartja ilyen nagy becsben a márka ezt a színt?
A múltban Japánban nem volt szabad az autókat pirosra vagy fehérre festeni. Szóval, hogyan tudott ezen mégig felülkerekedni a Honda?
Ma már nagy számban láthatunk piros vagy fehér autókat Japán szerte, pedig valamikor törvény tiltotta Japánban a pirosra vagy fehérre festett karosszériaelemekkel ellátott autók árusítását. Az 1960-as években azonban maga a Honda segített megváltoztatni ezt a szabályozást.
Az 1950-es években, még mindig a gazdasági növekedés folyamatában, Japán autóipara jelentősen lemaradt más nemzetektől, például az Egyesült Államoktól. A Nemzetközi Kereskedelmi és Ipari Minisztérium (MITI, jelenleg Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium) meghirdette a „Nemzeti Autókoncepciót”, amelynek keretében az autógyártók egymással versengve olyan autókat kezdtek gyártani, amelyek megfelelnek a minisztérium által meghatározott feltételeknek: négy ülés, a maximális sebesség 100 km/óra, a maximális listaár pedig 150 000 jen.
Akkoriban még csupán motorkerékpár-gyártóként a Honda fiatal mérnököket kezdett alkalmazni, hogy friss ötletekkel elkezdjenek beszivárogni az autópiacra.
Amíg azonban a Honda autóipari tervezése folyt, a MITI új politikát vezetett be, amely megszilárdította a meglévő gyártókat és korlátozta az újak belépési lehetőségét.
Ezért a Hondának gyorsan fel kellett gyorsítania a kétféle négykerekű sportautó és a kétféle mini teherautó tervezését és fejlesztését, hogy azok elkészülhessenek még a jogszabály elfogadása előtt.
Hogyan született meg Japán első piros autója? Az ok: a Honda szenvedélye a piros iránt...
Egy akkori stílustervező vöröses-narancssárgára festette a SPORTS 360 prototípusát, hogy egy kicsit jobban kitűnjön a tömegből. Mivel Soichiro Hondának tetszett, amikor meglátta, megadta neki az engedélyt, hogy a következő új modellt vörösre fesse.
De akkoriban Japánban, mivel a piros színű járműveket össze lehetett keverni a segélyszállító járművekkel, mint például a tűzoltóautók és a mentők, a piros karosszéria-szín használatát a hazai piacon törvény korlátozta.
Soichiro Honda egy újság rovatában így nyilatkozott: „A piros a design alapszíne. Hogyan lehet törvényileg betiltani? Nem hallottam még a világon olyan fejlődő nemzetről, ahol az állam monopolizálná a színek használatát.”
A Soichiro Honda gyakran felkereste az akkori Közlekedési Minisztériumot is, hogy végre engedélyt kapjon a vörös szín használatára.
A SPORTS 360-as modell végül nem került forgalomba, de S500 néven egy másik, ezzel párhuzamosan fejlesztett, valamivel nagyobb sportautó is készült, mely gyártásba is került. A Honda így indította el az autók tömeggyártását, kihasználva motorkerékpár-gyártó üzemeit.