A propellerekről általánosan
A Honda propellerek széles választékát gondosan választották ki, hogy precízen és pontosan illeszkedjen a Honda külmotorokhoz és hajókhoz. A megfelelő kiválasztás kulcsfontosságú a hatékony mozgatás (sebesség vagy siklás) eléréséhez. A hajócsavarok széles választéka, (különböző átmérőjű és dőlésszögű) propellerek teszik lehetővé, hogy a Honda külmotorok a javasolt tartományon belül működjenek.
Külmotorok felszerelésekor figyelembe kell venni néhány elengedhetetlen tényezőt a telepítés előtt. Ezek a tényezők a hajó, vagy csónak irányíthatósága szempontjából különösen fontosak, illetve a motor teljesítményét, és a motor üzemanyag-fogyasztását optimalizálják.
1/ Vízszintes pozicionálás
A legtöbb hajón a motor helye általában a fartükör középvonalában van. Azonban néhány esetben a hajók enyhe eltolást igényelnek jobb oldal irányban. A hajó gyártójának részletes tájékoztatást kell adnia szükség esetén erről (ha szükséges az eltolás). Ikermotoros hajóknál mind a két külmotort ugyanolyan távolságra kell felszerelni a fartükör középpontjától.
2/ Függőleges pozicionálás
A motor függőleges helyzete is nagyon fontos, és közvetlenül befolyásolja a kavitációt/áramlási karakterisztikát, a végsebességet és az üzemanyag-fogyasztás hatékonyságát. A választott magassági pozíció eltérő lehet a hajó típusától, alakjától, súlyától és akár használatától függően, mint például a nagy teljesítmény, horgászat, kereskedelmi, sétahajózás stb. Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a megfelelő magasság a hatékony teljesítmény függvényében csak a vízen való tesztelés után állapítható meg. Ugyanez mondható el a propeller típusáról is. Ennek meghatározását mindig a hajó teljes (megengedhető) utaslétszámával és felszerelésével együtt kell elvégezni.
Átmérő (Diameter)
A hajócsavar-lapát csúcsai közötti távolság áthalad a propeller középvonalán. Nagy átmérőjű propellerek általában nagyobb és lassabban mozgó hajókon jellemzőek. A kisebb átmérőjű hajócsavarok a kisebb, gyorsabb hajókon használatosak.
Menetemelkedés (Pitch)
Az az elméleti távolság, amelyet a propeller előre megtesz a teljes 360°-os elforgatás után. Azonban, mivel a víz nem szilárd, ez a szám nem fog megvalósulni a csúszás (slip) miatt a vízben.
Tipp: 1″ (25 mm) menetemelkedés-változás a motor fordulatszámát kb. 300/400 ford./perc változtatja.